Нормативні документи



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
03.06.2008                                                                                                         №_496_







Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів  5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів




Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", постанов Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 №1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст,  структуру і 12-річний термін навчання" (із змінами), від 14.01.2004 № 24 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти"; від 14.06.2000 № 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", наказу Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371 "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти",

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Інструкцію з ведення класного журналу 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (далі – Інструкція), що додається.
2. Увести в дію Інструкцію з 2008/2009 навчального року.
3. Опублікувати цей наказ в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, газеті “Освіта України”, розмістити на сайті Міністерства.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.




Міністр                                                                                                                   І.О.Вакарчук



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН
від 03.06.2008  № 496


Інструкція
з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

1.      Загальні положення

1.1. Цією Інструкцією визначається порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
1.2. Дія Інструкції поширюється на загальноосвітні навчальні заклади усіх типів та форм власності.

2. Порядок ведення класного журналу

2.1.            Загальні вимоги до  ведення класного журналу

Класний журнал (далі - журнал) – це обов’язковий документ загальноосвітнього навчального закладу,  в якому фіксуються результати навчальних досягнень учнів, відвідування ними занять,  стан виконання навчальних програм тощо.
Журнал має розділи:
І «Облік відвідування»;
II «Облік навчальних досягнень учнів»;
III «Облік проведення навчальних екскурсій та практики»;
IV «Зведений облік навчальних досягнень учнів»;
V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»;
VI «Загальні відомості про учнів»;
VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні»;
VIII «Зауваження до ведення журналу».
Журнали класів на одній паралелі позначаються  цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас, 10-А клас, 10-Б клас тощо.
Розподіл кількості сторінок для навчальних предметів та курсів за вибором відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу з урахуванням поділу  класів на групи при вивченні окремих предметів та профільності  навчання здійснює керівник навчального закладу або  його заступник з навчально-виховної роботи.  
Ведення журналу здійснюється  класним керівником та вчителями. Вони  несуть особисту відповідальність за  своєчасність, стан та достовірність записів.


               Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов  частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета.
Записи проводяться чорнилами (пастою)  одного (чорного або синього) кольору, чітко й охайно. На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.
Класний керівник заповнює  розділи: І «Облік відвідування»; V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»;  VI «Загальні відомості про учнів»; VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні» та переносить до розділу ІV «Зведений облік навчальних досягнень учнів» наприкінці семестрів та року оцінки з відповідних предметних сторінок.
У розділі І «Облік відвідування» відсутність учня (учениці) записується у вигляді дробу, чисельник якого вказує на причину відсутності (н – відсутність учня (учениці),  хв - відсутність  через хворобу), а знаменник - на кількість пропущених уроків. Наприкінці кожного семестру та навчального року підбивається  підсумок загальної кількості пропущених учнем уроків.
Відсутність учня (учениці) на уроці позначається  літерою н.
У розділі ІІ «Облік навчальних досягнень учнів» класний керівник записує в алфавітному порядку прізвища та імена учнів, назву навчального предмета відповідно до навчального плану, прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який його викладає.
Дата проведення занять записується дробом, чисельник якого є датою, а знаменник – місяцем поточного року. Наприклад, 04/09 означає, що заняття проведено четвертого вересня.
У разі проведення здвоєних  уроків (у тому числі семінарських занять)  дата і тема  кожного уроку (семінару)   записуються окремо.
Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «зошит», а не «за зошит»; «І семестр», а не «за І семестр»; «практична робота», а не «за практичну роботу» тощо.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою (шкалою)  і його результати позначаються  цифрами від 1 до 12.  Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок та показником оцінки в балах.
У разі не атестації учня робиться відповідний запис: н/а (не атестований(а)).
Учням, які за станом здоров’я  зараховані до спеціальної групи з фізичної культури, при виставленні тематичних, семестрових  та річного балів   робиться відповідний запис : зар. (зараховано).
У випадках, коли учні звільнені за станом здоров’я від занять з фізичної культури, трудового навчання, навчального предмету  «Захист Вітчизни», при виставленні тематичних,  семестрових  та річного балів   робиться відповідний  запис:  зв. (звільнений (а)).
Учням, які прибули з інших країн та у поточному навчальному році вивчали українську мову, але їх навчальні досягнення не оцінювалися, при виставленні  семестрових  та річного балів   робиться відповідний  запис:  вивч. (вивчав (ла)).
При оцінюванні  кожного з  видів мовленнєвої діяльності (українська мова, іноземні мови, мови національних меншин) оцінки виставляються та враховуються як поточні.
У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування стисло записується тема уроку, контрольної, практичної, лабораторної роботи тощо.
У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (прочитати, вивчити напам’ять, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.
У випадку відсутності вчителя  педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання записує  «заміна», прізвище,  ініціали та засвідчує запис  власним підписом.
У розділі III журналу «Облік проведення навчальних екскурсій та практики» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій, навчальної практики, що проводяться у терміни, визначені  Міністерством освіти і науки України на ці види навчальної діяльності.
Поруч із тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.

2.2.            Контроль за веденням класного журналу

Перевірка  керівником (заступником керівника) навчального закладу стану ведення журналу здійснюється протягом навчального року не менше 4 разів.
У розділі VIII «Зауваження до ведення журналу» керівник загальноосвітнього навчального закладу, його заступник та особи,  уповноважені відповідними органами управління освітою, які  мають право здійснювати контроль за діяльністю навчального закладу, записують зауваження до ведення журналу із зазначенням дати перевірки, та у разі необхідності, -  термін усунення зауважень. Учитель ставить підпис та дату  про ознайомлення із зауваженнями та, за необхідності, - відмітку про усунення недоліків.
Контроль за станом ведення класних журналів та їх збереженням  як архівних документів покладається на керівника навчального закладу.
               
  3. Оцінювання навчальних досягнень учнів

3.1. Загальні поняття

Основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне),  державна підсумкова атестація.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371.
Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної та варіативної складових  робочого навчального плану закладу.
Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.
З метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів та для забезпечення  оптимальної організації виконання обов’язкових письмових робіт керівником навчального закладу (його заступником) складається графік проведення окремо на І та ІІ семестри. Графік передбачає проведення, як правило, не більше однієї письмової контрольної роботи  протягом навчального дня.

3.2.            Виставлення оцінок до класного журналу     

Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).   
Тематична оцінка  виставляється до класного журналу в колонку з надписом  Тематична   без дати.            
При виставленні тематичної оцінки  враховуються  всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації  при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я)  на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична  виставляється н/а (не атестований(а)).  
Тематична оцінка не підлягає коригуванню.  
 Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом  І семестр, ІІ семестр. Семестрове  оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому  мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність  змісту тощо.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр  виставляється  н/а (не атестований(а)).
 Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка  виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок  відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
У триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки (особи, які їх замінюють) учнів (вихованців), які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника загальноосвітнього навчального закладу із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
 Наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу створюється комісія у складі голови (керівник навчального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичного об’єднання, вчителя, який викладає предмет у цьому класі, а також затверджується графік проведення оцінювання. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня (учениці) чи інших поважних причин термін може бути подовжено.
Члени комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні шкільного методичного об’єднання і затверджуються керівником навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
На голову комісії покладається відповідальність за об'єктивність оцінювання та дотримання порядку його проведення. Комісія приймає рішення щодо його результатів та складає протокол. Рішення цієї комісії є остаточним, при цьому скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семестрову.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться.
За результатами оцінювання видається відповідний наказ керівника навчального закладу. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 червня поточного навчального року.
Підвищення семестрової оцінки учнями:
-        9-х класів - не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
-        10-11(12)-х класів -  не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою „За особливі успіхи у навчанні” та срібною „За успіхи у навчанні” медалями.
Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без  зазначення дати  не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.
У разі коригування учнями оцінки за ІІ семестр, річна оцінка виставляється їм не пізніше 10 червня поточного року.
У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований(а)).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колону з надписом ДПА  без зазначення дати.  
За бажанням випускників  навчальних закладів системи загальної се­редньої освіти як  державна підсумкова атестація можуть бути зараховані результати зовнішнього незалежного оцінювання, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу. У такому випадку результати  зовнішнього незалежного оцінювання з конкретного предмету виставляються до журналу  у колонку з надписом ДПА.
Прізвища учнів, які виявили бажання зараховувати результати зовнішнього незалежного оцінювання як державну підсумкову атестацію,  до протоколів проведення державної підсумкової атестації з предмету не вносяться.
Учням, які не  пройшли державну  підсумкову атестацію,  у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а (не атестований(а)).
Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений (а)).
Учням, яким оцінка з державної підсумкової атестації переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з надписом Апеляційна без дати.       

3.3. Оцінювання  навчальних  екскурсій  та навчальної практики.
 Екскурсії,  передбачені змістом навчальної програми,   обліковуються на відповідних сторінках навчальних предметів класного журналу та можуть оцінюватися  вчителем.
Відповідно до методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів (від 06.02.08 №1/9 061) навчальна практика  оцінюється  і обліковується  на окремих спеціально відведених сторінках журналу.
Оцінки за навчальну практику та навчальні екскурсії виставляються в журнал окремим рядком та можуть враховуватись при виставленні річних оцінок з відповідних предметів.   









Іноземні  мови
1-4 класи
  загальноосвітніх навчальних закладів






АНГЛІЙСЬКА МОВА, 1 КЛАС
Сфера спілку-вання
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістична компетенція
Соціо-культурна компетенція
Загальнонав-чальна компетенція
лексична
граматична
фонетична
Особистісна











Публічна




Освітня



Я, моя сім’я і друзі


Дозвілля (іграшки)


Природа
(Тварини)


Свята і традиції
(Свята. Вітання)


Школа
(Шкільне приладдя)


- привітатися;
- попрощатися;
- представити себе / когось;
- називати щось / когось;
- виконувати прості інструкції;
- подякувати;
- вітати зі святом;



Hello! I am… My name is …
How old are you? How old is he / she?
It  is a …
I have got …
Open…/Close.../Take…/ Give me … .
Stand up.
Sit down.
Thank you.
I can …
Happy birthday! Merry Christmas! Happy New Year!
Good morning.
Good night.
Goodbye.

Числа 1 – 10.
Члени родини
Кольори
Іграшки
Тварини
Дії
Шкільне приладдя.
Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Іменник: множина іменників (закінчення –s; -es).
Дієслово:to be, have got; can;
Прикметники,  що вказують на розмір і колір.
Займенник:  вказівні (this), особові (I, we, you, they), присвійні (my, your, his, her).
Числівник: кількісний (1 – 10).
Дотримання апроксимова-ної вимови з урахуванням особливостей англійської мови під час промовляння слів і виразів.
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування привітання;
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування ввічливі слова і фрази;
 - розуміти особливості привітань зі святом і вживати їх відповідно до ситуації спілкування;

- стежити за презентованою інформацією;
- розуміти і відтворювати мовленнєві зразки наслідуючи вчителя;
- розуміти і виконувати прості інструкції вчителя;
- співпрацювати у парі / групі



















НІМЕЦЬКА МОВА 1 КЛАС
Сфера спілку-вання
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістична компетенція
Соціо-культурна компетенція
Загальнонав-чальна компетенція
лексична
граматична
фонетична
Особистісна











Публічна




Освітня



Я, моя сім’я і друзі


Дозвілля (іграшки)


Природа
(Тварини)


Свята і традиції
(Свята. Вітання)


Школа
(Шкільне приладдя)


- привітатися;
- попрощатися;
- представити себе / когось;
- називати щось / когось;
- виконувати прості інструкції;
- подякувати;
- вітати зі святом;



Ich heiße …
Ich bin … Jahre alt.
Ist/Sind das …?
Das ist ein/eine/ mein/ meine / …  .
Das sind … / Das sind meine …
… ist/sind rot/jung/…
Ich male / lese / …
Er/sie/es malt / liest /(nicht).

Числа 1 – 10.
Члени родини
Кольори
Іграшки
Тварини
Дії
Шкільне приладдя.
Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Іменник: множина іменників
Дієслово: Дієсловo-зв’язкa sein у Präsens.
Прикметники, Коротка форма прикметників.
 Займенник:  Особові займенники ich, er, sie, es.
Присвійні  займенники mein, sein, ihr.
Числівник: кількісний (1 – 10). Заперечення nicht.
Сполучник und

Дотримання апроксимова-ної вимови з урахуванням особливостей німецької мови під час промовляння слів і виразів.
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування привітання;
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування ввічливі слова і фрази;
 - розуміти особливості привітань зі святом і вживати їх відповідно до ситуації спілкування;

- стежити за презентованою інформацією;
- розуміти і відтворювати мовленнєві зразки наслідуючи вчителя;
- розуміти і виконувати прості інструкції вчителя;
- співпрацю-вати у парі / групі


















ФРАНЦУЗЬКА МОВА, 1 КЛАС

Сфера спілку-вання
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістична компетенція
Соціо-культурна компетенція
Загальнонав-чальна компетенція
лексична
граматична
фонетична
Особистісна











Публічна




Освітня



Я, моя сім’я і друзі


Дозвілля (іграшки)


Природа
(Тварини)


Свята і традиції
(Свята. Вітання)


Школа
(Шкільне приладдя)


- привітатися;
 попрощатися;
- представити себе / когось;
- називати щось / когось;
- виконувати прості інструкції;
- подякувати;
- вітати зі святом;



Salut! Je suis… Mon prénom est… … Bonjour!
Bonne nuit!
Au revoir!
C’est mon...
Qu’est-ce que c’est ? C’est un /une …
As-tu …? Oui, j’ai… Non, je n’ai pas.
Ouvre/Ferme.../Prends / Donne-moi
Lève-toi.
Assieds-toi.
Voilà. Merci
Je peux … Peux-tu…?
Oui, je peux./ Non, je ne peux pas.
Joyeux anniversaire ! Joyeux Noël ! Bonne et heureuse Année !
Числа 1 – 10.
Члени родини
Кольори
Іграшки
Тварини
Дії
Шкільне приладдя.
Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Іменник: множина іменників, жіночий рід  (закінчення –s; -е).
Дієслово: être, avoir;
pouvoir;
Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір і колір.
Займенник:  особові (Je,tu, il, elle, nous, vous, ils, elles), присвійні (ma, mon, ta, ton….
Числівник: кількісний (1 – 10).
Дотримання апроксимова-ної вимови з урахуванням особливостей англійської мови під час промовляння слів і виразів.
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування привітання;
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування ввічливі слова і фрази;
 - розуміти особливості привітань зі святом і вживати їх відповідно до ситуації спілкування;

- стежити за презентованою інформацією;
- розуміти і відтворювати мовленнєві зразки наслідуючи вчителя;
- розуміти і виконувати прості інструкції вчителя;
- співпрацю-вати у парі / групі


















ІСПАНСЬКА МОВА, 1 КЛАС
Сфера спілку-вання
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістична компетенція
Соціо-культурна компетенція
Загальнонав-чальна компетенція
лексична
граматична
фонетична
Особистісна











Публічна




Освітня



Я, моя сім’я і друзі


Дозвілля (іграшки)


Природа
(Тварини)


Свята і традиції
(Свята. Вітання)


Школа
(Шкільне приладдя)


- привітатися;
попрощатися;
- представити себе / когось;
- називати щось / когось;
- виконувати прості інструкції;
- подякувати;
- вітати зі святом;



¡Hola! ¿Qué tal? Bien, mal.
¡Buenos(as) días, tardes!
¡Hasta luego!
Me llamo…
Soy bueno(a) ...
Vivo en ...
Estudio en ...
¡Levántate! ¡Levantaos!
¡Siéntate! ¡Sentaos!
¡Dame, por favor...!
¡Feliz Año Nuevo (Navidad)!
Vale. Bien.
¡Perdón!
¡Perdóneme!
¡Gracias!
Числа 1 – 10.
Члени родини
Кольори
Іграшки
Тварини
Дії
Шкільне приладдя.
Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово: ser, hacer, haber (hay), estar, tener;
Числівник: кількісні до 10
Займенники: особові, питальні, присвійні
Прийменники: (a, en, de, con, sobre)
Артикль: Стягнені форми артиклів al, del.
Сполучник: y (e).

Дотримання апроксимова-ної вимови з урахуванням особливостей іспанської мови під час промовляння слів і виразів.
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування привітання;
- обирати і вживати відповідні до ситуації спілкування ввічливі слова і фрази;
 - розуміти особливості привітань зі святом і вживати їх відповідно до ситуації спілкування;

- стежити за презентованою інформацією;
- розуміти і відтворювати мовленнєві зразки наслідуючи вчителя;
- розуміти і виконувати прості інструкції вчителя;
- співпрацю-вати у парі / групі

МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ
На кінець 1-го класу учні:
Аудіювання
Говоріння
Читання
Письмо
Монологічне
Діалогічне
- розрізняють (на слух) вивчені слова і фрази;
- сприймають на слух і виконують прості інструкції;
- розуміють короткі елементарні повідомлення підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування.

- представляють себе, членів родини, друзів;
- називають предмети;
- рахують до 10;
- розповідають короткі римівки та лічилки, співають дитячі пісні;
- називають і описують предмети / тварин відповідно до навчальної ситуації в межах тематики програми. Обсяг висловлювання 2-3 речення.

- вітаються та прощаються;
- знайомляться;
- ставлять запитання, засвоєні у мовленнєвих зразках, і відповідають на запитання однокласників / вчителя;
- висловлюють подяку, пробачення. Обсяг висловлювання кожного не менше 2-х реплік.


Називають букви алфавіту.
Озвучують засвоєні в усному мовленні слова, словосполучення.




Пишуть літери алфавіту
відтворюють графічний образ букв, слів, словосполучень, коротких речень.


АНГЛІЙСЬКА МОВА, 2 КЛАС
Сфери спілкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна









Публічна
























Освітня

Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля



Людина



 

 

Природа






Свята та традиції












Школа

-   привітатися;
-   попрощатися;
-   представити
себе/когось;
-   називати
когось/щось;
-   ставити запитання
і відповідати на них;
-   повідомляти
про когось/щось;
-   давати
елементарну характеристику комусь/чомусь;
-   розуміти та
виконувати вказівки (команди);
-   вітати зі святом;

Hi! Hello! Good morning /afternoon / evening!Goodbye! Bye-bye! Bye!
My name is… I am…
This/That is my (dad, friend…)
What is your name?
How old are you?
Where are you from? Where is …?
Can I …?
Please, come in.
I can…
Happy New Year!
Merry Christmas!
Happy birthday!
I’m sorry. –  That’s OK.
Thank you. – You are welcome.
Члени сімї
Вік
Іграшки
Числа від 1 до 20
Кольори
Частини тіла
Предмети одягу
Тварини
Пори року
Місяці
Дні тижня
Назви свят
Шкільне приладдя
Меблі в класній кімнаті 

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово: to behave/ have got.
Наказовий спосіб дієслів (команди)
Іменник: множина іменників
Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік.
Прийменник: місця, на напрямку (on, in, under, to)
Займенник: вказівні (this, that, з іменниками), особові присвійні.
Числівник: кількісні (1−20)
Сполучник: but, and

Дотримання апроксимованої вимови з урахуванням особливостей англійської мови під час промовляння слів і виразів


-        вживання та
вибір привітань;
-        вживання та
вибір форм звертання;
-        вживання та
вибір вигуків

Правила ввічливості




 - стежити за презентованою інформацією;
- розуміти і відтворювати мовленнєві зразки наслідуючи вчителя;
- розуміти і виконувати прості інструкції вчителя;
- співпрацювати у парі / групі





НІМЕЦЬКА МОВА, 2 КЛАС
Сфери спілкува
ння
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістичні компетенції
Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція
Лексична
Граматична
Фонетична
Особистісна

Моя сім’я, я і мої друзі



Відпочинок і дозвілля



Людина



Природа


називати когось/ щось;
ставити запитання
і відповідати на них;
повідомляти
про когось/щось;
давати
елементарну характеристику комусь/чомусь;
повідомляти
про належність когось/чогось;
повідомляти про
спроможність виконувати дії;
вітати зі святом;
просити вибачення / висловлювати подяку та реагувати на них
Ich habe einen/eine/ ein/keinen/keine/
kein …
Hast du Hefte /…? – Ja,/ Nein, ich habe ein/ einen / eine / kein/ keinen/ keine
Gib/Geben Sie mir bitte …
Ich/er/sie kann/kann nicht…
Kann ich ...? / Kannst du ...?
Das ist kein/keine …
Das sind keine …
Ist/Sind das …?
Wie ist/sind …?
… ist/sind rot/ jung/… Wo ist …?
… ist hier/da.
Der Junge ist ... aber ... .

Члени сім’ї
Вік
Іграшки
Числа від 11 до 20
Частини тіла
Предмети одягу
Тварини
Пори року
Погодні явища
Місяці
Дні тижня
Назви свят
Предмети в класній кімнаті 
Шкільне приладдя

Складені іменники.
Іменники в Akk.
Дієсловo-зв’язкa  haben у Präsens.
Наказовий спосіб (Imperativ).
Модальне дієслово können у Präsens.
Особові займенники du, wir, ihr, sie, Sie.
Присвійні займен-ники  dein, unser, euer, ihr, Ihr.
Числівники від 11 до 20.
Заперечення nein i kein.  
Прислівники hier, da.
Сполучник aber.
Прямий і зворотній порядок слів.
Питальні речення з питальними словами wie?, wer?, was?, wie viel(e)?, wo?
Удосконалення навичок і вмінь набутих у перший рік навчання 

Вибір та вживання привітань / форм звертання / вигуків.

Правила ввічливості




розрізняти і
продукувати незнайомі звуки;
розуміти і
зв'язувати незнайомі звукові відрізки;
уважно стежити
за презентованою інформацією;
ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи
   
Публічна





Свята та традиції
Освітня



Школа
















ФРАНЦУЗЬКА МОВА, 2 КЛАС
Сфери спілкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна








Публічна








Освітня

Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля



Людина



 

 

Природа




























-   привітатися;
-   попрощатися;
-   представити
себе/когось;
-   називати
когось/щось;
-   ставити запитання
і відповідати на них;
-   повідомляти
про когось/щось;
-   давати
елементарну характеристику комусь/чомусь;
-   розуміти та
виконувати вказівки (команди);
-   вітати зі святом;

Salut ! Bonjour! Bonne journée! Au revoir ! À bientôt ! Bonne nuit !
Mon prénom est …Mon nom est… Je suis…
C’est / C’est mon / ma (père, mère, ami…)
Tu t’appelles comment ?
Quel âge as-tu ?
D’où es-tu ? Où est …?
Est-ce que je peux …?
Puis-je … ?
Entrez s’il vous plaît.
Je peux …
Bonne Année !
Joyeux Noël !
Joyeux Anniversaire !
Pardon ! Excusez-moi !. Ça va ! Comment ça va ?.
Merci ! .
Soyez les bienvenus !
Члени сімї
Вік
Іграшки
Числа від 1 до 20
Кольори
Частини тіла
Предмети одягу
Тварини
Пори року
Місяці
Дні тижня
Назви свят
Шкільне приладдя
Меблі в класній кімнаті

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово:être, avoir,pouvoir, aller.
Наказовий спосіб дієслів (команди)
Іменник: множина іменників, жіночий рід
Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік.
Прийменник: місця, напрямку (à, chez, sur, dans )
Займенник: вказівні ( з іменниками), особові присвійні.
Числівник: кількісні (1−20)
Сполучник: mais, et

Дотримання апроксимованої вимови з урахуванням особливостей французької мови під час промовляння слів і виразів


-        вживання та
вибір привітань;
-        вживання та
вибір форм звертання;
-        вживання та
вибір вигуків

Правила ввічливості




-        розрізняти і
продукувати окремі звуки та звукові відрізки;
-        уважно стежити
за презентованою інформацією;
-    ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи
   






ІСПАНСЬКА МОВА, 2 КЛАС
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна







Публічна



















Освітня




Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля



Людина



 

 

Природа








Свята та традиції




Школа






-   привітатися;
-   попрощатися;
-   представити
себе/когось;
-   називати
когось/щось;
-   ставити запитання
і відповідати на них;
-   повідомляти
про когось/щось;
-   давати
елементарну характеристику комусь/чомусь;
-   розуміти та
виконувати вказівки (команди);
-   вітати зі святом;

¡Hola! ¿Qué tal? Bien, mal.
¡Buenos(as) días, tardes, noches!
¡Adiós!
¡Hasta luego(mañana)!
Me llamo…
Soy ucraniano(a).
Soy bueno(a), alegre.
¿Qué es(son)?
Es una mesa. Son mesas.
¿De qué color es (son)?
Es (son) grande(s), pequeño(a, os, as).
¿Cómo te llamas?
¿Dónde vives?
¿Quién es?
Es mi amigo.
Vive en…
Estudia en…
¡Levántate! ¡Levantaos!
¡Siéntate! ¡Sentaos!
Vete (ven) al encerado. Abre…Abrid…
Lee…Leed…
¡Dame, por favor...!
Vamos a jugar (leer…)
¿Sabes cantar? Sí, yo sé cantar.
¿Te gusta…?
Sí, me gusta…
No, no me gusta…
¡Feliz cumpleaños (Año Nuevo, Navidad)!
Vale (Bien)
¡Qué bien!
¡Vaya!¡Ojo! ¡Hurra!
¡Perdón!
¡Perdóneme!
¡Gracias!

Члени сімї
Вік
Іграшки
Числа від 1 до 20
Кольори
Частини тіла
Предмети одягу
Тварини
Пори року
Місяці
Дні тижня
Назви свят
Шкільне приладдя
Меблі в класній кімнаті 

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово: ser, hacer, haber (hay), estar, tener;
Іменник: рід, число, місце в реченні. Прикметник: рід, число, місце в реченні.
Числівник: кількісні 1 до 20
Займенники: особові, питальні, присвійні
Прийменники: (a, en, de, con, sobre)
Артикль: (не)означений cтягнені форми артиклів al, del.
Сполучник: y (e).
Дотримання апроксимованої вимови з урахуванням особливостей іспанської мови під час промовляння слів і виразів


-        вживання та
вибір привітань;
-        вживання та
вибір форм звертання;
-        вживання та
вибір вигуків

Правила ввічливості




-        розрізняти і
продукувати окремі звуки та звукові відрізки;
-        уважно стежити
за презентованою інформацією;
-    ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи
   

Мовленнєва компетенція

На кінець 2-го  класу учні:


Аудіювання
Говоріння
Читання
Письмо
Монологічне мовлення
Діалогічне мовлення
 - розрізняють загальновживані слова, які проговорюються дуже повільно з високою якістю артикуляції та підтверджуються невербальними засобами;
- реагують невербально на запитання, які вимагають простих  відповідей;
-     демонструють розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами;
-        розуміють короткі прості вказівки,
сформульовані повільно;
-        розуміють основну ідею
адаптованого аудіо/відео запису.

-   представляють себе, своїх друзів, батьків,
продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;
-   описують предмет шкільного вжитку,
іграшку, тварину, погоду;
-   повідомляють про здатність
виконувати певні дії учнем чи іншими особами;
Обсяг висловлювання – не менше 4-х – 5-ти речень.
- ставлять загальні та нескладні спеціальні питання, засвоєні як мовленнєві зразки та відповідають на них;
-                    відповідають на них згідно з мовним матеріалом і ситуацією спілкування та з опорою на вивчений мовний матеріал;
     - реагують на прості, в дещо уповільненому темпі, репліки вчителя і однокласників;
- обмінюються репліками на рівні мікродіалогу;  
Висловлення кожного - не менше 3-х реплік.

- знають букви алфавіту;
- читають про себе та вголос і розуміють слова, словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні.
Обсяг – не менше 100 друкованих знаків.



-    за зразком відтворюють графічний образ букв, слів, словосполучень, речень;
-    пишуть букви алфавіту ( в т.ч. під диктовку);
-     самостійно пишуть своє ім’я;
- пишуть окремі вивчені слова по темі самостійно та під диктовку.

































АНГЛІЙСЬКА МОВА, 3 клас
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна


Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля


Людина


Природа і навколишнє середовище








Свята та традиції





Школа
-   представляти
співрозмовників / третіх осіб;
-   запрошувати
інформацію про співрозмовника / третю особу;
-   описувати когось /
щось;
-   запитувати про
відчуття/самопочуття  та відповідати на запитання;
-   повідомляти про
смаки, уподобання;
-   виражати своє
ставлення до когось / чогось;
-   запрошувати та реагувати на
чиєсь запрошення;
-   робити
пропозицію та реагувати на неї;
-   запитувати з
метою отримання більш детальної інформації;
-   визначати час;
-   висловлювати
схвальну / несхвальну оцінку предметам, діям, ситуаціям тощо
His / Her name is …
They are…
Are you from…? Is he from…?
How are you? I am fine. Have you got?
I like… I don’t like.
He likes/doesn’t like it.
Can you come to …? - Yes, sure.
Let’s go to…
Sorry, I can’t.  
I am (doing) it now.
Can you help me? Сan I have...? Thanks.
Whose is that?
It’s Amy’s.
It’s five o’clock / half past two /
It’s quarter to…
It’s winter now.
In the morning/afternoon/evening
Людина
Опис зовнішності
Професії.
Числа до 100
Щоденні обовязки
Дім, квартира
Умеблювання
Захоплення
Навчальні предмети
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.

There is, there are.
Модальні дієслова:        can, may, must.
Іменник: злічувані, незлічувані, присвійний відмінок.
Прикметник: якісні, відносні.
Прийменник: місця (on, in, under), напрямку (to), часу (before, after, up, down, over, across)

Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння.

Наголос у словах і реченнях.
-        знання культурних реалій
спільноти, мова якої вивчається, пов’язаних з повсякденним життям;
-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір вигуків

Правила ввічливості


-        розрізняти і продукувати
звуки та звукові відрізки;
-        уважно стежити за
презентованою інформацією;
-        ефективно співпрацювати
під час парної та групової
роботи;
-        активно застосовувати
мову, що вивчається
-   сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запамятовування тощо)

Освітня                                         Публічна

 












НІМЕЦЬКА МОВА, 3 КЛАС
Сфери спілкування
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістичні компетенції
Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція
Лексична
Граматична
Фонетична
Особистісна



Моя сім’я, я і мої друзі



Відпочинок і дозвілля


Людина


Природа і навколишнє середовище




запрошувати
інформацію про співрозмовника / третю особу;
описувати когось /
щось;
запитувати та відповідати на запитання;
повідомляти
про когось / щось;
виражати своє
ставлення до когось / чогось;
робити
пропозицію та реагувати на неї;
повідомляти
про дії, що відбуваються  в момент мовлення;
висловлювати
схвальну / несхвальну оцінку комусь / чомусь

Mein Vater ist ... .
Ich bin .../... .
Ich werde im Sommer baden / ... .
Ich fahre mit …
Dieses Auto ist das schnellste / ... . Es fährt am schnellsten / ... .  
Ich helfe dir / ... .
Heute ist der 12. Novem-ber / ... .
Ich möchte ... .
Möchtest du ... ?
Sie ... und der Vater ... .
... du oder ...?

Професії, види діяльності людини
Опис зовнішності
Числа до 100
Щоденні обовязки
Дім, квартира
Захоплення
Навчальні предмети
Свята

Bіддієслівні іменники.
Вживання іменника без артикля.
Futurum I.
Ступені порів-няння прикмет-ників.
Особові займенники в Dat.
Вказівний займенник dieser.
Числівники від 21 до 100. 
Порядкові числівники до 31.
Прийменник mit.
Речення з дієсловом möchte.
Складносурядне речення зі сполуч-никами und і oder
Удосконалення навичок і вмінь набутих у попередніх роках навчання   

Знання культурних реалій
спільноти, мова якої вивчається, пов’язаних з повсякденним життям.

Вибір та вживання привітань / форм звертання / вигуків.

Правила ввічливості


розрізняти і продукувати
незнайомі звуки;
розуміти і зв'язувати
незнайомі звукові відрізки;
уважно стежити за
презентованою інформацією;
усвідомлювати мету
поставленого завдання;
ефективно співпрацювати
під час парної та групової
роботи;
активно застосовувати
мову, що вивчається
сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у специфічній навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам'ятовування тощо)
Публічна





Свята та традиції
Освітня



Школа
















ФРАНЦУЗЬКА МОВА,  3 КЛАС
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна


Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля


Людина


Природа і навколишнє середовище













Свята та традиції



Школа
-   представляти
співрозмовників / третіх осіб;
-   запрошувати
інформацію про співрозмовника / третю особу;
-   описувати когось /
щось;
-   запитувати про
відчуття/самопочуття  та відповідати на запитання;
-   повідомляти про
смаки, уподобання;
-   виражати своє
ставлення до когось / чогось;
-   запрошувати та реагувати на
чиєсь запрошення;
-   робити
пропозицію та реагувати на неї;
-   запитувати з
метою отримання більш детальної інформації;
-   визначати час;
-   висловлювати
схвальну / несхвальну оцінку предметам, діям, ситуаціям тощо
Son, sa / Son nom est …
Ils sont…
Tu es de…? Il est de…?
Comment ça va?
Ça va, et toi? As-tu…,
J’aime… Je n’aime pas.
Il aime / il n’aime pas.
Pourriez-vous …?
Oui, bien sûr! .
On y va ?…
Pardon je ne peux pas.  
Je suis en train de….
Pourrais-tu m’aider ? Merci.
À qui est-ce ?
C’est à….
Il est deux heures.
Il est trios heures et…
Il est cinq heures moins le quart.
C’est l’automne.
Le matin, à midi, le soir
Людина
Опис зовнішності
Професії.
Числа до 100
Щоденні обовязки
Дім, квартира
Умеблювання
Захоплення
Навчальні предмети
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.

C’est, ce sont
Il y a
Дієслова:vouloir, pouvoir.
Іменник: однина, множина, жіночий рід
Прикметник: присвійний, вказівний.
Прийменник: місця (dans, sur, sous, près de), напрямку (à, chez, en, de), часу (avant, après)

Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння.

Наголос у словах і реченнях.
-        знання культурних реалій
спільноти, мова якої вивчається, пов’язаних з повсякденним життям;
-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір вигуків

Правила ввічливості


-        розрізняти і продукувати
звуки та звукові відрізки;
-        уважно стежити за
презентованою інформацією;
-        ефективно співпрацювати
під час парної та групової
роботи;
-        активно застосовувати
мову, що вивчається
-   сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запамятовування тощо)
Освітня                                                   Публічна

 


 








ІСПАНСЬКА МОВА, 3 КЛАС
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Освітня                                                     Публічна            Особистісна


Я, моя сім’я і друзі



Відпочинок і дозвілля


Людина


Природа і навколишнє середовище


Свята та традиції







Школа
-   представляти
співрозмовників / третіх осіб;
-   запрошувати
інформацію про співрозмовника / третю особу;
-   описувати когось /
щось;
-   запитувати про
відчуття/самопочуття  та відповідати на запитання;
-   повідомляти про
смаки, уподобання;
-   виражати своє
ставлення до когось / чогось;
-   запрошувати та реагувати на
чиєсь запрошення;
-   робити
пропозицію та реагувати на неї;
-   запитувати з
метою отримання більш детальної інформації;
-   визначати час;
¿Quién es?
¿De dónde es?
¿Cuántos años tiene? Tiene …
Es alta, rubia ...
¿Qué es? Es alumno (a), ucraniano(a).
¿Dónde vive?
¿Cómo es la clase?
Me (te, ...) gusta(n), encanta(n).
Prefiero...
¿Qué te parece…?
Me parece bonito ...
Por la mañana /a menudo/a veces me levanto…
¿Qué hora es?
¿A qué hora ...?
Te invito…
Te felicito con ...
Dame, por favor /¿me das …?
Aquí lo (la) tienes.
Dime (dígame), por favor…
Te toca (os toca) ...
(Muchas) gracias (por) ... De nada.
Vale. Bravo. ¡Qué bien! ¡Qué pena!
Es magnífico, fantástico... 
¡Oye!¡Vaya!¡Hurra!¡Ojo! ¡Ay!
Людина
Опис зовнішності
Професії.
Числа до 100
Щоденні обовязки
Дім, квартира
Умеблювання
Захоплення
Навчальні предмети
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово: Presente,   Pretérito Perfecto de Indicativo; займенникові дієслова
конструкції: ir a + інфінітив, estar + герундій
дієслова індивідуального дієвідмінювання в Presente  
Іменник: рід, число.
Прикметник: рід, число.
Прийменник: часу, напрямку, місця (a, en, de, sobre, delante (de), detrás (de), debajo (de), entre, cerca (de), lejos (de), junto (a)).
Прислівник:
часу (hoy, mañana, ahora, después, tarde, temprano);  місця (aquí, cerca, lejos). 
Займенник: особові, присвійні, вказівні (este, esta, esto(a, os, as).
Артикль: неозначений, означений
Числівники: кількісні (1-100), порядкові (1°-10°).
Сполучники: y(e), pero.
Питальні слова: ¿Dónde?, ¿A dónde?, ¿De dónde?, ¿Qué?, ¿Por qué?, ¿Quién(es)?, ¿A quién(es)?, ¿Con quién(es)?, ¿Cuándo?, ¿Cuánto(s), ¿Cómo?
Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння.

Наголос у словах і реченнях.
-        знання культурних реалій
спільноти, мова якої вивчається, пов’язаних з повсякденним життям;
-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір вигуків

Правила ввічливості


-        розрізняти і продукувати
звуки та звукові відрізки;
-        уважно стежити за
презентованою інформацією;
-        ефективно співпрацювати
під час парної та групової
роботи;
-        активно застосовувати
мову, що вивчається
-   сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запамятовування тощо)

 

Мовленнєва компетенція

На кінець 3-го  класу учні:

Аудіювання
Говоріння
Читання
Письмо
Монологічне мовлення
Діалогічне мовлення
 - реагують на запитання, які вимагають відповідей “так/ні” чи інших простих відповідей;
- розуміють інструкції,   сформульовані ретельно та повільно на вербальному та невербальному рівні;
- розуміють діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими паузами  та чіткою інтонацією;
- розуміють основний зміст віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі.

- використовують прості речення та фрази для того щоб:
-        описують місце (помешкання, клас),
явище (погода, свято), об’єкт (людина, сім’я, іграшки, предмети шкільного вжитку, тварин);
-        роблять короткий переказ змісту
почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
-        коментують свої дії та дії інших людей.
Обсяг висловлювання – не менше 6 речень.

- ставлять загальні, спеціальні, альтернативні запитання, засвоєні в усному мовлення і відповідають на них згідно з мовним матеріалом і відповідно до ситуації спілкування;
- підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів;
Висловлення кожного співрозмовника - не менше 4-х-5-ти реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.

- знають алфавіт та основні  звукобуквені зв’язки;
-   читають вголос та про себе з повним
розумінням короткі, прості тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
-   читають і розуміють нескладні короткі
тексти, де значення незнайомих слів розкривається з опорою на ілюстративний матеріал.
Обсяг – не менше 150 друкованих знаків.

-   пишуть слова, словосполучення,
короткі речення;
-   пишуть адресу;
-   оформлюють лист, листівку-вітання;
-   пишуть самостійно або під диктовку до 5 речень.

































АНГЛІЙСЬКА МОВА ,4 КЛАС
Сфери спілкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна




Я, моя сім’я і друзі (Місцепроживан-ня)



Помешкання



Відпочинок і дозвілля




Природа і навколишнє середовище


Подорож

Свята і традиції



Шкільне життя
-   запрошувати та
надавати інформацію про особи / об’єкти / явища / події / факти;
-   описувати особи/
місця / об’єкти / явища / події / факти;
-   характеризувати
та оцінювати когось / щось;
-   розповідати про
прочитане, почуте, побачене;
-   запитувати про
чиїсь враження, думки, ставлення;
-       висловлювати 
свої враження, думки, ставлення
 Where do you live?
 I live in …
What is your address? My address is …
When did you go there?
It is / was interesting.
He is taller than…
She is the youngest in the family.
You are lucky!
Did you like it?
Yes, I did. / No, I didn’t.
You / Тhey are going to …
Are they / you going to…?

Населені пункти
Покупки
Види дозвілля
Види  помешкань
Умеблювання
Подорожування
Види транспорту
Вільний час
Улюблені дитячі герої
Природа
Дикі та свійські тварини
Довкілля
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Структура to be going to.
Іменник: однина, множина.
Прикметник ступені порівняння
Займенники: особові, присвійні, вказівні.
Артикль: означений, неозначений.
Числівник 1-100, порядкові числівники.
Питальні слова
(в складі структур) :
What? Where? When? How? How much? How many?
Сполучник: then, or, because, but.
Безособові речення: It’s sunny.

Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння

Наголос у словах і реченнях.

Особливості інтонації

- знання культурних реалій спільноти, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування, пов’язаної з такими аспектами: 
-        повсякденне життя;
-        умови життя;
-        норми поведінки та соціальні правила поведінки

Правила ввічливості

-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір
вигуків


уважно стежити за
презентованою інформацією;
усвідомлювати мету поставленого завдання;
ефективно
співпрацювати під час парної та групової роботи;
активно застосовувати
мову,що вивчається;
 сприймати новий
досвід (нову мову, нових людей, нові
способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у специфічній навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам’ятовування тощо)


Освітня                 Публічна





НІМЕЦЬКА МОВА, 4 КЛАС
Сфери спілкування
Тематика ситуативного спілкування
Мовленнєві функції
Засоби вираження
Лінгвістичні компетенції
Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція
Лексична
Граматична
Фонетична
Особистісна



Місцепроживання



Помешкання



Відпочинок і дозвілля




Природа і навколишнє середовище
запрошувати та
надавати інформацію про особи / об’єкти / явища / події / факти та описувати їх;
описувати
зображене на малюнках, фото тощо;
характеризувати
та оцінювати когось / щось;
розповідати про
прочитане, почуте, побачене;
запитувати про
чиїсь враження, думки, ставлення;
висловлювати 
свої враження, думки, ставлення
Ich wohne in … .
Es gibt hier .
Gibt es hier …? – Ja,/ Nein, hier gibt es einen/eine/ein ... / keinen/keine/kein … .
Wie komme ich zu …?
Ich gehe in/auf/zu …
Unser Haus ist aus …
Wir wohnen in … .
Im …/In der … /in meinem ... gibt es/steht/hängt/liegt …
Mein Lieblingsbuch /      -fernsehprogramm ist …
Im Winter feiern wir … . 
Населені пункти
Покупки
Види дозвілля
Види  помешкань
Умеблювання
Види транспорту
Вільний час
Улюблені дитячі герої
Довкілля
Свята
Предмети в класній кімнаті 
Шкільне приладдя

Дієслова у 2-й особі однини і множини.
Особові займенники в Akk.
Безособовий займенник man (man kann).
Безособовий зворот es gibt.
Прийменники  auf, zu, aus, ohne .
Питальне речення з woher?


Удосконалення знань, навичок і вмінь набутих у попередніх роках навчання


Знання культурних реалій спільноти, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування, пов’язаної з такими аспектами: 
повсякденне життя;
умови життя;
норми поведінки;
соціальні правила поведінки

Правила ввічливості

Вибір та вживання привітань / форм звертання / вигуків.


ефективно використо-
вувати навчальні можливості
у навчальних ситуаціях:
уважно стежити за
презентованою інформацією;
усвідомлювати мету
поставленого завдання;
ефективно
співпрацювати під час парної
та групової роботи;
активно застосовувати
мову, що вивчається
сприймати новий
досвід (нову мову, нових
людей, нові способи
поведінки тощо) і застосо-
вувати інші компетенції,
для того, щоб діяти у
специфічній навчальній
ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам'ятовування тощо)


Публічна



Свята та традиції
Освітня






Шкільне життя












ФРАНЦУЗЬКА МОВА, 4 КЛАС
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна




Я, моя сім’я і друзі (Місцепроживан-ня)



Помешкання



Відпочинок і дозвілля




Природа і навколишнє середовище


Подорож

Свята і традиції

 

 

Шкільне життя

-   запрошувати та
надавати інформацію про особи / об’єкти / явища / події / факти;
-   описувати особи/
місця / об’єкти / явища / події / факти;
-   характеризувати
та оцінювати когось / щось;
-   розповідати про
прочитане, почуте, побачене;
-   запитувати про
чиїсь враження, думки, ставлення;
-       висловлювати  враження, думки, ставлення
Où habites-tu ?
J’habite à / en …
Quelle est ton adresse ? Mon adresse est …
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ? Quelle date est-ce ? Quel temps fait-il aujourd’hui ?
Où es-tu allé?
Quand tu y es allé ?
C’est / c’était intéressant.
Il est plus grand que…
Elle est la plus jeune dans sa famille.
Tu es content !
As-tu aimé ?
Oui, j’ai beaucoup aimé. Non, je n’ai pas aimé du tout.
Qu’est-ce que tu fais ?
Je fais…

Населені пункти
Покупки
Види дозвілля
Види помешкань
Умеблювання
Подорожування
Види транспорту
Вільний час
Улюблені дитячі герої
Природа
Дикі та свійські тварини
Довкілля
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.

Структурa il fait.
Іменник: однина, множина, рід.
Прикметник ступені порівняння
Займенники: особові, присвійні, вказівні.
Артикль: означений, неозначений.
Числівник 1-100, порядкові числівники.
Питальні слова
(в складі структур) :
Où ? D’où ? Quand ? Comment ? Combien ?
Сполучник: que, ou, parce que, mais.
Безособові речення: Il fait chaud.

Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння

Наголос у словах і реченнях.

Особливості інтонації

- знання культурних реалій спільноти, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування, пов’язаної з такими аспектами: 
-        повсякденне життя;
-        умови життя;
-        норми поведінки та соціальні правила поведінки

Правила ввічливості

-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір
вигуків


-        уважно стежити за
презентованою інформацією;
-        усвідомлювати мету
поставленого завдання;
-        ефективно
співпрацювати під час парної та групової
роботи;
-        активно застосовувати
мову, що вивчається
-         сприймати новий
досвід (нову мову, нових людей, нові
способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у специфічній навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам’ятовування тощо)


Публічна
Освітня


















ІСПАНСЬКА МОВА, 4 КЛАС
Сфери спилкування
Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістичні компетенції

Соціокультурна компетенція
Загальнонавчальна компетенція

Лексична

Граматична

Фонетична

Особистісна




Я, моя сім’я і друзі (Місцепроживан-ня)



Помешкання



Відпочинок і дозвілля




Природа і навколишнє середовище


Подорож

Свята і традиції

Шкільне життя




-   запрошувати та
надавати інформацію про особи / об’єкти / явища / події / факти;
-   описувати особи/
місця / об’єкти / явища / події / факти;
-   характеризувати
та оцінювати когось / щось;
-   розповідати про
прочитане, почуте, побачене;
-   запитувати про
чиїсь враження, думки, ставлення;
-       висловлювати 
свої враження, думки, ставлення
 ¿Cuál es tu dirección?
¿Qué hay en tu ciudad (barrio) ?
¿Dónde está la plaza?
¿Cómo es tu piso (tu habitación)?
Es bonito, confortable.
¿Qué muebles hay en...?
Creo/pienso/me parece que es cómodo.
¿A qué eres aficionado?
Mi fiesta (asignatura) preferida es…
Prefiero (más)...
Me gusta/encanta …
¿Por qué (no) te gusta…? (No) Me gusta porque…
Tengo que/hay que
Estamos en invierno/es el invierno.
Hoy (no) hace sol...
¿Sí? ¿De verdad? ¡Qué va!¡Qué interesante!
¡Qué divertido! ¡Qué pena!¡Qué suerte!
¡Oye!¡Oiga!
Perdón/perdone/
Perdona
¡Cuidado!, ¡Silencio! ¡Ajá!,  ¡Oh! ¡Uf! ¡Ay!

Населені пункти
Покупки
Види дозвілля
Види  помешкань
Умеблювання
Подорожування
Види транспорту
Вільний час
Улюблені дитячі герої
Природа
Дикі та свійські тварини
Довкілля
Свята

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання  мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).
Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання  мовленнєвих структур.
Дієслово: Presente, Pretérito Perfecto, Futuro Simple de Indicativo
Займенникові дієслова
Дієслівні конструкції: hay que, tener que.
Дієслова індивідуального
дієвідмінювання у Presente de Indicativo
Іменник: рід, число
Прикметник: рід, число, узгодження з іменником.
Прийменник: місця, напрямку, часу
Прислівник: місця, напрямку, часу
Займенник: особові, присвійні, вказівні (aquel, aquella, aquellos(as)
Артикль: (не)означений.
Числівник: кількісні (1 - 1000), порядкові (1º - 10º)
Сполучники: y(е)
Безособові речення: nieva ...
в Presente de Indicativo.


Вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння

Наголос у словах і реченнях.

Особливості інтонації

- знання культурних реалій спільноти, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування, пов’язаної з такими аспектами: 
-        повсякденне життя;
-        умови життя;
-        норми поведінки та соціальні правила поведінки

Правила ввічливості

-        вживання та вибір
привітань;
-        вживання та вибір форм
звертання;
-        вживання та вибір
вигуків


-        уважно стежити за
презентованою інформацією;
-        усвідомлювати мету
поставленого завдання;
-        ефективно
співпрацювати під час парної та групової
роботи;
-        активно застосовувати
мову, що вивчається
-         сприймати новий
досвід (нову мову, нових людей, нові
способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у специфічній навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам’ятовування тощо)


Публічна
Освітня

 



Мовленнєва компетенція

На кінець 4-го  класу учні:


Аудіювання
Говоріння
Читання
Письмо
Монологічне мовлення
Діалогічне мовлення
- розуміють мовлення в дещо уповільненому темпі, ретельно артикульоване;
- розуміють основний зміст прослуханих текстів різного характеру побудованих на засвоєному мовному матеріалі;
- розуміють запитання та інструкції


-    роблять короткі повідомлення про
повсякденні і минулі дії/події;
-   роблять короткий переказ змісту почутого,
побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
-   описують свій клас, кімнату, ігри і забави,
погоду, сім’ю, свято, людей, тварин;
-        коментують зображене на малюнку або фото;
-   порівнюють особи, предмети відносно
певної ознаки;
-   висловлюють своє ставлення до об’єктів,
явищ, подій/
Обсяг висловлювання – не менше 7-8 речень.
-                              ініціюють і закінчують діалог;
-                              ведуть короткі діалоги етикетного характеру;
-                              підтримують  спілкування, використовуючи діалоги різних типів;
-                              розігрують короткі сценки виступаючи у певних ролях;
-                              беруть участь у розмові на прості та звичні теми, використовуючи при цьому всі різні види запитань (загальні, альтернативні, спеціальні), побудовані самостійно відповідно до ситуації спілкування;
-                              емоційно забарвлюють діалог використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку, вигуки, характерні для мовленнєвої поведінки носіїв мови.
Висловлення кожного –   не менше 6 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
-   читають вголос та про себе з повним
розумінням короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
-   розуміють основний зміст
різнопланових текстів, пов’язаних із повсякденним життям;
-   читають і розуміють нескладні короткі
тексти, де значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки.
Обсяг – не менше 300 друкованих знаків.

-   пишуть слова, словосполучення, речення;
-   оформлюють лист,  листівку-вітання;
-   пишуть самостійно та під диктовку  до 8 речень.




Авторський колектив:
Редько В. Г. , керівник творчого колективу,завідувач лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук;
Басай Н. П., старший науковий співробітник лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України;
Крючков Г. Г., завідувач кафедри методики викладання іноземних мов та прикладної лінгвістики Житомирського педагогічного університету імені. Івана Франка, професор, доктор філологічних наук;
Калініна Л. В, завідувач кафедри французької філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
Коваленко О.Я., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту України
Клименко Ю.М., вчитель французької мови гімназії № 1 м. Білої Церкви Київської області, вчитель-методист;
Несвітм А. М., вчитель англійської мови навчально-виховного комплексу «Аріадна» м. Києва, вчитель-методист;
Карпۥюк О. Д., вчитель англійської мови загальноосвтньої школи № 2 м. Тернополя, вчитель-методист
Плієнко В. П., заступник директора з навчально – виховної роботи гімназії № 76 м. Києва, вчитель-методист;
Горбач Л. В., вчитель німецької мови спеціалізованої загальноосвітньої школи № 14 м. Києва, вчитель-методист.















Немає коментарів:

Дописати коментар